lördag 1 juni 2019

Sista maj 2019



Nästan varje dag har vi öppet. Måndag till fredag och lördag - men i regel inte röd dag.

I dag tänker jag att det finns ett (för mig) behov (eller skäl eller önskan) av att skriva ett inlägg om hur det är att driva 1) bokhandel, 2) butik generellt som småföretagare och 3) finnas i en viktig centrumdel som slumrar en aning.

En fråga är; vad vill du? Vill du att butikerna i den lilla staden finns kvar?

Ja, vi finns för kunden och för bygden - men butiksägarna är också människor. Vi finns också för oss själva. Kunden är förstås viktigast, men när kunden visar att hen inte alls ser sin roll då svajar konceptet. Vi gillar, finns och gör allt vi kan för att det skall gå framåt. Ibland ter det sig tveksamt hur konsumenten ser på det vi gör. Jag tänker att jag behöver återkomma i frågan, att jag behöver resonera (kanske mest med mig själv) om den frågan.

Ja, jag behöver fundera över detta en stund. Titta gärna in i butiken och tala med mig om hur vi förhåller oss, för vem vi finns och vad du vill med butikerna i den lilla staden.

A..

ps - läs gärna detta inlägg så länge.



Bokcirkelprat snart!
Hur är vi som föräldrar? Vad har vi med oss i vårt bagage & hur präglar det oss?
Hur går det att klara föräldraskapet med så himla många barn (12+2)?
Och hur går det att vara barn där? Hur starkt knyter vi familjen till oss
 - eller går det (vill vi) ta oss ur familjens band?
Vad för vi vidare till nästa led, nästa generation?
Hur kan vi tänka kring frågan om arv & miljö - vad är vad?
Hur tar vi hand om personernas (potentiella) diagnoser & bokstavskombinationer?

Läs Testamente - Nina Wähä - och begrunda frågorna.
Rekommenderad läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...