måndag 20 maj 2019

Bokprat - boksignering 25/5 inställt!

Det bokprat/boksignering som var inbokat till den 25 maj 2019 i bokhandeln är avbokat/inställt.

Skälet till avbokningen är värderingsgrundad. Jag har upptäckt - informerats om - att vi står för olika värdegrund, och då på en sådan nivå att vi inte på något vis vill sammanblandas med den inställningen. Vi vill inte vara en plattform för frågor där man inte står för människors lika värde och schysta mänskliga rättigheter i alla dess former. Just det - människors lika värde, mänskliga rättigheter och rättvisa är viktigt för mig.

Vi står för människors lika värde, mänskliga rättigheter, rättvisa, m m värdegrunder som inkluderar alla - oavsett var människor kommer ifrån. Sexuell läggning, religion, funktionshinder eller andra skäl till diskriminering i samhället är en ickefråga - eller kanske snarare en särskilt viktig fråga - hos oss. Varje människa har lika värde som andra, är en unik varelse med rättigheter och skyldigheter - och är inte på förhand dömd i något avseende för att hen ingår i ett annat kollektiv än jag/vi. Den här platsen vill inte vara en politisk plats, mer än att solidaritet och värdighet gäller hos oss. Ja, även det kan förstås vara en politisk fråga, men då står vi på rättvisans, människornas och miljöns sida.

Vi är alla fantastiska människor.

Vi står för ett allmänt vi. Vi står inte för ett vi och dom. Vi står för omsorg om varandra.

Jag ber er, kära läsare och besökare på vår web, facebook, instagram (eller andra digitala och fysiska platser) och i vår bokhandel, att informera mig när/om jag slirar i okunskapens tecken. Var inte tyst när jag misstar mig!

I bokpratet som jag bokade in till den 25/5 - hade jag inte gjort rätt bakgrundskontroll. Jag trodde väl, på samma sätt som jag alltid vill tro väl om människor. Jag hade uppenbart inte informerat mig, jag bara trodde. Jag tackar dig som informerade mig om min brist i bakgrundskontrollen. Jag tackar dig mycket stort. Någon kallade dig demokratins väktare och jag är tacksam för att du/ni finns. Tack.

Blev jag politisk nu?

Glöm inte att rösta i EU-valet!

A.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...