onsdag 6 februari 2019

Gråleken - Maria Sveland

Gråleken
Maria Sveland.

HarperCollins Nordic
2019

Vad är kärlek?
Vad är liv?
Vad är omsorg?
Vem är vad?
Vem ljuger vi för?
Och varför?
Hur lär vi känna varandra?
Hur går det för den lilla Alice?

Mitt i boken fuskade jag, läste sista sidan och kände varm tillförsikt.

Allteftersom blev jag förvirrad, men måste fortsätta läsningen. Hur är det möjligt? Vad är det som händer?

Skenet. Vår bakgrund. Kärleken. Öknen. Lyckan. Rädslan.

Jag fångades av raderna, det svarta mot det vita. Handlingen, ja, jag måste få veta. Jag vill läsa till det lyckliga och vackra slutet. Som jag ju fuskläste mig till. Men, var det verkligen så? Eller skapade jag då en lögn för mig själv?

Gråleken känns inte som en smart lek att leka, men väl en bok att läsa.

A..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...