onsdag 10 oktober 2018

Själslig ro i nordiskt landskap - Anders Jorulf

http://bokbloggerskan.blogspot.com/search/label/Votum%20%26%20Gullers%20f%C3%B6rlag

Själslig ro i nordiskt landskap
Anders Jorulf
Votum förlag
2018

Bara titeln säger något, tänker jag innan jag öppnar boken. Titeln och omslaget. Själslig ro i nordiskt landskap har nått oss i bokhandeln. Vi fylls med ro och själslig glädje bara av att se boken. Det bådar gott.

Anders Jorulf & Votum Förlag har gjort denna bok. Jorulf har fångat landskapet i en vacker form - ja, med underbart fantastiska bilder som ackompanjeras av korta och vackra texter. Texterna är på svenska & engelska. De är korta. Vackra.

Mitt hjärta slår dubbelslag allteftersom jag bläddrar, känslan när jag betraktar de vackra bilderna och de tillhörande texterna sätter sig i kroppen. Försätter mig i lugn - med extra lyckoslag.

Norden, vårt vackra Norden. Island, Danmark, Finland, Norge och Sverige flyter med lätthet över sidorna. Vatten. Hav. Fjordar. Stränder. Fjäll. Vidder. Norden, vårt vackra Norden. Är. Finns. För oss alla att njuta.

Jag bläddrar, ser, läser och njuter. Ja, boken ger mig själslig ro.

Just så. Just här. Just nu.

A..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...