onsdag 13 juni 2018

When everything changed av Anna Clarén

When everything changed
Anna Clarén
2018
Bokförlaget Max Ström

Det råder utsatthet i känslan när jag betraktar Anna Claréns bilder i When everything changed.

Naket. Skirt. Utsatt. Enkelt. Det är liksom bara rakt på. Nära.

Jag bläddrar mig sakta genom boken. En sida i taget. Stannar. Betraktar. Tänker kring texten och bilden. Var för sig.

Barn. Familj. Begravning. Djur. Ensamhet. Utsatthet. Ja, det finns oerhört mycket att vända på. Ett varv till. Jag kommer nära. Jag kan förstå, men ändå inte. Jag har varit i liknande situationer, och kan därför förstå, men jag är inte i deras situation. Eller i Anna Claréns. Därför kan jag inte förstå just hennes.

Det är en vacker bok. Känslostark, mer åt sorgen och eftertänksamhetens än åt skrattets håll.

Vacker, ja.

Tack.

A.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...